https://youtube.com/shorts/TFqMb-B9fnI?feature=share
06.10 โ Water Purifier ์ ์๊ธฐ ๊ตฌ์
06.10 โ Poland Travel: Warsaw ํด๋๋ ์ฌํ: ๋ฐ๋ฅด์ค๋ฐ
06.10 โ Letโs set everything up. ๊ทธ๋ผ ์๋ฆฌ๋ฅผ ํด์๊ณ !
06.10 โ I like rainy days. ๋น ์ค๋ ๋ ์ด ์ข์์.
06.10 โ Are Designer Handbags Good Investments? ๋ช ํ ๊ฐ๋ฐฉ์ ์ข์ ํฌ์์ผ๊น?
์ ํธ์ 25.06.10 โ Water Purifier ์ ์๊ธฐ ๊ตฌ์
Until recently, our family brewed barley tea in a kettle for our drinking water.
์ต๊ทผ๊น์ง ์ฐ๋ฆฌ ๊ฐ์กฑ์ ์ฃผ์ ์์ ๋ณด๋ฆฌ์ฐจ๋ฅผ ๋์ฌ์ ๋ฌผ์ ๋ง์ จ์ต๋๋ค.
โ
* brew barley tea : ๋ณด๋ฆฌ์ฐจ๋ฅผ ๋์ด๋ค
* drinking water : ์์, ์์ฉ์
โ
I had heard that using a water purifier was more convenient and healthier, but the cost was a concern.
์ ์๊ธฐ๋ฅผ ์ฌ์ฉํ๋ ๊ฒ์ด ๋ ํธ๋ฆฌํ๊ณ ๊ฑด๊ฐ์ ์ข๋ค๊ณ ๋ค์์ง๋ง, ๋น์ฉ์ด ๋ถ๋ด๋์์ต๋๋ค.
โ
* the cost is a concern : ๋น์ฉ์ด ๋ถ๋ด๋๋ค
โ
Even so, I've been drinking water a lot lately, so I began to consider getting a purifier.
ํ์ง๋ง ์ต๊ทผ์ ๋ฌผ์ ๋ง์ด ๋ง์๊ณ ์์ด์ ์ ์๊ธฐ ๊ตฌ์ ์ ๊ณ ๋ฏผํ๊ฒ ๋์์ต๋๋ค.
โ
* consider getting : ~ ๊ตฌ์ ์ ๊ณ ๋ฏผํ๋ค
โ
I contacted a water purifier rental company.
์ ๋ ์ ์๊ธฐ ๋ ํธ ์ ์ฒด์ ๋ฌธ์๋ฅผ ํด ๋ณด์์ต๋๋ค.
โ
They said the cost depends on the product model.
์ ์ฒด๋ ์ ํ ๋ชจ๋ธ์ ๋ฐ๋ผ ๋น์ฉ์ด ๋ค๋ฅด๋ค๊ณ ํ์ต๋๋ค.
โ
* the cost depends on : ~์ ๋ฐ๋ผ ๋น์ฉ์ด ๋ค๋ฅด๋ค
โ
Purifiers can be categorized as direct-flow types or tank types, depending on whether or not they have a water tank.
์ฐ์ ์ ์๊ธฐ๋ ๋ฌผ ์ ์ฅ ํฑํฌ์ ์ ๋ฌด์ ๋ฐ๋ผ ์ง์ํ๊ณผ ํฑํฌํ์ผ๋ก ๊ตฌ๋ถํ ์ ์์ต๋๋ค.
โ
* be categorized as : ~๋ก ๊ตฌ๋ถ๋๋ค
* depending on whether or not : ~ ์ฌ๋ถ์ ๋ฐ๋ผ
โ
They also explained that you can choose features such as purification, cold water, hot water, and ice, before having it installed.
๊ทธ๋ฆฌ๊ณ ์ ์, ๋์, ์จ์, ์ผ์ ๋ฑ์ ๊ธฐ๋ฅ์ ์ ํํ์ฌ ์ ํ์ ์ค์นํ ์ ์๋ค๊ณ ํ์ต๋๋ค.
โ
* have something installed : ~ ์ค์น๋ฅผ ์๋ขฐํ๋ค
โ
I took into consideration both price and functionality, and finally ordered a purifier.
์ ๋ ๊ฐ๊ฒฉ๊ณผ ๊ธฐ๋ฅ์ ๋ ๋ค ๊ณ ๋ คํ์ฌ ๋ง์นจ๋ด ์ ์๊ธฐ๋ฅผ ์ฃผ๋ฌธํ์์ต๋๋ค.
โ
* take into consideration : ๊ณ ๋ คํ๋ค, ๊ฐ์ํ๋ค
* price and functionality : ๊ฐ๊ฒฉ๊ณผ ๊ธฐ๋ฅ
โ
The next day, we finally had a water purifier in our home.
๋ค์ ๋ , ์ ํฌ ์ง์๋ ๋๋์ด ์ ์๊ธฐ๊ฐ ์๊ฒผ์ต๋๋ค.
โ
I think we'll be drinking water more often from now on, since we're paying for it.
๋น์ฉ์ ์ง๋ถํ๋ ๋งํผ ์์ผ๋ก ๋ฌผ์ ๋ ์์ฃผ ๋ง์ค ๊ฒ ๊ฐ์ต๋๋ค.
โ
* from now on : ์์ผ๋ก
โ
โDialogue Practice
A : Does your water purifier make ice?
์ ์๊ธฐ์์ ์ผ์์ด ๋์ค๋์?
โ
B : Yes, we recently switched to a model that makes ice.
๋ค, ์ต๊ทผ์ ์ผ์์ด ๋์ค๋ ์ ํ์ผ๋ก ๊ต์ฒดํ์ด์.
โ
* switch to a model : ๊ธฐ์ข ์ผ๋ก ๊ต์ฒดํ๋ค
โ
A : My family likes ice-cold drinks, so we're thinking about getting a purifier with an ice maker.
๊ฐ์กฑ๋ค์ด ์ฐฌ ์๋ฃ๋ฅผ ์ข์ํด์, ์ผ์ ์ ์๊ธฐ๋ฅผ ๊ตฌ์ ํ ๊น ๊ณ ๋ฏผ ์ค์ด์์.
โ
* ice-cold drinks : ์ฐจ๊ฐ์ด ์๋ฃ
โ
B : You're not using a water purifier yet?
์์ง ์ ์๊ธฐ๋ฅผ ์ ์ฐ์ธ์?
โ
A : No, we're still drinking bottled water. We have it delivered to our home.
๋ค, ์์ง ์์๋ฅผ ์ง์ผ๋ก ๋ฐฐ๋ฌ์์ผ ๋ง์๊ณ ์์ด์.
โ
* bottled water : ๋ณ์ ๋ ์์
* have it delivered : ๋ฐฐ๋ฌ์ํค๋ค
โ
B : Purifiers are really convenient. Try to install a direct-flow type in your kitchen.
์ ์๊ธฐ๊ฐ ์์ผ๋ฉด ๋๋ฌด ํธํด์ ๋ถ์์ ์ง์ํ์ผ๋ก ์ค์นํด ๋ณด์ธ์.
โ
* direct-flow type : ์ง์ํ
Power English 25.06.10 โ Poland Travel: Warsaw ํด๋๋ ์ฌํ: ๋ฐ๋ฅด์ค๋ฐ
Ben : What do you want to do first in Warsaw?
๋ฐ๋ฅด์ค๋ฐ์์ ๊ฐ์ฅ ๋จผ์ ๋ญ ํ๊ณ ์ถ์ด?
โ
Amy : Let's visit the Museum of Science and Culture. It's the most famous building in the city.
๊ณผํ ๋ฌธํ ๋ฐ๋ฌผ๊ด์ ๊ฐ์. ์ด ๋์์์ ์ ์ผ ์ ๋ช ํ ๊ฑด๋ฌผ์ด์ผ.
โ
Ben : That's a no-brainer. I've been excited to go there since I read the history of it.
๊ทธ๊ฑด ๋น์ฐํ์ง. ๊ทธ๊ณณ์ ์ญ์ฌ์ ๋ํด ์ฝ์ ์ดํ๋ก ์ญ ๊ฐ ๋ณด๊ณ ์ถ์์ด
โ
* a no-brainer : ์ฌ์ด ๊ฒฐ์ , ๋น์ฐํ ๊ฒ
โ
Amy : Tomorrow we should go on a World War II tour of the city. The driver will pick us up at the hotel.
๋ด์ผ์ ์ 2์ฐจ ์ธ๊ณ ๋์ ๊ด๋ จ ์๋ด ํฌ์ด๋ฅผ ํ๋ฌ ๊ฐ์. ์ด์ ๊ธฐ์ฌ๊ฐ ํธํ ๋ก ์ฐ๋ฆฌ๋ฅผ ๋ฐ๋ฆฌ๋ฌ ์ฌ ๊ฑฐ์ผ.
โ
* pick someone up : ~๋ฅผ (์ฐจ๋ก) ๋ฐ๋ฆฌ๋ฌ ๊ฐ๋ค, ~๋ฅผ (์ฐจ์) ํ์ฐ๋ค
โ
Ben : We can also do a self-guided walking tour of the old town the day after.
๊ทธ๋ค์ ๋ ์๋ ๊ตฌ์๊ฐ์ง๋ฅผ ๋๋ฌ๋ณด๋ ์ ํ ๋๋ณด ํฌ์ด๋ ํ ์ ์์ด.
โ
* self-guided walking tour : ์ ํ ๋๋ณด ์ฌํ
โ
Amy : We need to have pierogis while we're here, as well as Polish sausages.
์ฌ๊ธฐ ์๋ ๋์ ํผ์๋ก๊ธฐ๋ ํด๋๋ ์์์ง๋ ๊ผญ ๋จน์ด์ผ ํด.
โ
* while we're here : ์ฐ๋ฆฌ๊ฐ ์ฌ๊ธฐ ์๋ ๋์
* as well as : ~๋ฟ๋ง ์๋๋ผ
โ
Easy English 25.06.10 โ Letโs set everything up. ๊ทธ๋ผ ์๋ฆฌ๋ฅผ ํด์๊ณ !
Ken : This spot looks nice.
์ด ์๋ฆฌ๊ฐ ์ข์ ๊ฒ ๊ฐ์๋ฐ.
โ
* spot : ์์ ๊ท๋ชจ์ ์ฅ์
โ
Taylor : Hmm... too sunny. Let's find some shade.
ํ , ๋ณ์ด ๋๋ฌด ๋ง์ด ๋ค์ด. ๊ทธ๋์ ์ข ์ฐพ์๋ณด์๊ณ .
โ
* sunny : ๋ณ์ด ๊ฐํ
* shade : ๊ทธ๋
โ
Ken : Over there - under that big tree?
์ ์ชฝ์. ์ ํฐ ๋๋ฌด ์๋?
โ
Taylor : Perfect. And there's a bench nearby too.
๋ฑ ์ข์. ๊ทธ๋ฆฌ๊ณ ๊ฐ๊น์ด์ ๋ฒค์น๋ ์์ด.
โ
* nearby : ๊ฐ๊น์ด์
โ
Ken : Great. Let's set everything up.
์๋๋ค. ์, ๊ทธ๋ผ ์๋ฆฌ๋ฅผ ํด์๊ณ !
โ
* set up : ์ฅ์นํ๋ค, ์ค๋นํ๋ค
Start English 25.06.10 โ I like rainy days. ๋น ์ค๋ ๋ ์ด ์ข์์.
A : It's raining today.
์ค๋ ๋น๊ฐ ์์.
โ
B : Really? I like rainy days. How about you?
์ ๋ง์? ์ ๋ ๋น ์ค๋ ๋ ์ด ์ข์์. ๋น์ ์์?
โ
A : I don't mind them.
์ ๋ ๊ด์ฐฎ์์.
โ
* I don't mind + ๋ช ์ฌ/๋์ฌ-ing. : ~๋ ๊ด์ฐฎ์์.
๊ทํธ์ 25.06.10 โ Are Designer Handbags Good Investments? ๋ช ํ ๊ฐ๋ฐฉ์ ์ข์ ํฌ์์ผ๊น?
Luxury handbags from prestigious brands like Hermes and Chanel have gained attention as potential investment assets that can retain value over time.
์๋ฅด๋ฉ์ค, ์ค๋ฌ ๋ฑ ๊ณ ๊ธ ๋ธ๋๋์ ๋ช ํ ํธ๋๋ฐฑ์ด ์๊ฐ์ด ์ง๋๋ ๊ฐ์น๋ฅผ ์ ์งํ ์ ์๋ ์ ์ฌ์ ํฌ์ ์์ฐ์ผ๋ก ์ฃผ๋ชฉ๋ฐ๊ณ ์๋ค.
โ
* luxury handbags : ๋ช ํ ํธ๋๋ฐฑ
* prestigious brands : ๊ณ ๊ธ ๋ธ๋๋
* potential investment assets : ์ ์ฌ์ ํฌ์ ์์ฐ
* retain value over time : ์๊ฐ์ด ์ง๋๋ ๊ฐ์น๋ฅผ ์ ์งํ๋ค
โ
Recent reports suggest these items offer good risk-reward ratios, with Hermes Birkin bags achieving annual value increases of 14.2% between 1980 and 2015.
์ต๊ทผ ๋ณด๊ณ ๋ ๋ฐ์ ๋ฐ๋ฅด๋ฉด, ์๋ฅด๋ฉ์ค ๋ฒํจ๋ฐฑ์ด 1980๋ ๋ถํฐ 2015๋ ๊น์ง ์ฐํ๊ท ๊ฐ์น ์์น๋ฅ 14.2%๋ฅผ ๊ธฐ๋กํ๋ ๋ฑ ๋ช ํ ๊ฐ๋ฐฉ์ ์ํ ๋๋น ์์ต๋ฅ ์ด ์ฐ์ํ ๊ฒ์ผ๋ก ๋ํ๋ฌ๋ค.
โ
* good risk-reward ratios : ์ฐ์ํ ์ํ ๋๋น ์์ต๋ฅ
* annual value increases : ์ฐํ๊ท ๊ฐ์น ์์น๋ฅ
โ
These accessories have transformed into what researchers describe as the only female-centric collecting category.
์ด ๊ฐ์ ๊ณ ๊ธ ์ก์ธ์๋ฆฌ๋ค์ ์ฐ๊ตฌ์ง์ด ์ ์ผํ ์ฌ์ฑ ์ค์ฌ์ ์์ง ๋ถ์ผ๋ผ๊ณ ๋ถ๋ฅด๋ ํํ๋ก ํ๋ฐ๊ฟํ๋ค.
โ
* female-centric collecting category : ์ฌ์ฑ ์ค์ฌ์ ์์ง ๋ถ์ผ
โ
Financial experts caution against categorizing handbags as investments, suggesting they might better be considered "smart purchases."
๊ธ์ต ์ ๋ฌธ๊ฐ๋ค์ ํธ๋๋ฐฑ์ ํฌ์ ์์ฐ์ผ๋ก ๋ถ๋ฅํ๋ ๊ฒ์ ๋ฌด๋ฆฌ๊ฐ ์๋ค๊ณ ๊ฒฝ๊ณ ํ๋ฉฐ, '๋๋ํ ๊ตฌ๋งค' ์ ๋๋ก ๊ฐ์ฃผํ๋ ๊ฒ์ด ์ ์ ํ๋ค๊ณ ๊ถ์ฅํ๋ค.
โ
* caution against : ~ํ์ง ๋ง๋ผ๊ณ ๊ฒฝ๊ณ ํ๋ค
โ
The framing of expensive accessories as investments potentially does women a disservice, especially considering gender-based pay disparities.
ํนํ ์ฑ๋ณ์ ๋ฐ๋ฅธ ์๊ธ ๊ฒฉ์ฐจ๋ฅผ ๊ฐ์ํ๋ฉด, ๊ณ ๊ฐ์ ์ก์ธ์๋ฆฌ๋ฅผ ํฌ์๋ก ํฌ์ฅํ๋ ๊ฒ์ ์ฌ์ฑ๋ค์๊ฒ ํด๊ฐ ๋ ์ ์๋ค๋ ์ง์ ์ด๋ค.
โ
* expensive accessories : ๊ณ ๊ฐ์ ์ก์ธ์๋ฆฌ
* does women a disservice : ์ฌ์ฑ๋ค์๊ฒ ํด๊ฐ ๋๋ค
* gender-based pay disparities : ์ฑ๋ณ์ ๋ฐ๋ฅธ ์๊ธ ๊ฒฉ์ฐจ
โ
Only select luxury bags maintain high value retention rates, while most lose value after purchase.
๋์ ๊ฐ์น ์์กด์จ์ ์ผ๋ถ ์์ ๋ ๋ช ํ ๊ฐ๋ฐฉ์๋ง ํด๋น๋๋ฉฐ, ๋๋ถ๋ถ์ ์ ํ์ ๊ตฌ๋งค ์ดํ ๊ฐ์น๊ฐ ํ๋ฝํ๋ค.
โ
* select luxury bags : ์์ ๋ ๋ช ํ ๊ฐ๋ฐฉ
* high value retention rates : ๋์ ๊ฐ์น ์์กด์จ
* lose value after purchase : ๊ตฌ๋งค ์ดํ ๊ฐ์น๊ฐ ํ๋ฝํ๋ค
โ
Women should prioritize traditional financial planning over viewing luxury goods as investment vehicles.
์ฌ์ฑ๋ค์ ๋ช ํ์ ํฌ์ ์๋จ์ผ๋ก ์ฌ๊ธฐ๊ธฐ๋ณด๋ค๋ ์ ํต์ ์ธ ๋ฐฉ์์ ์ฌ์ ๊ณํ์ ๋ ์ฐ์ ์ ์ผ๋ก ๊ณ ๋ คํด์ผ ํ๋ค.
โ
* traditional financial planning : ์ ํต์ ์ธ ์ฌ์ ๊ณํ
* investment vehicles : ํฌ์ ์๋จ
โ
Despite Birkin bags outperforming the S&P 500's average return, they represent an exception rather than the rule.
๋ฒํจ๋ฐฑ์ด S&P 500์ ํ๊ท ์์ต๋ฅ ์ ์ด๊ณผํ๋ค๊ณ ๋ ํ์ง๋ง, ์ด๋ ์ด๋๊น์ง๋ ์ผ๋ฐ์ ์ด ์๋๋ผ ์ด๋ก์ ์ธ ์ฌ๋ก์ด๋ค.
โ
* outperforming : ~์ ๋ฅ๊ฐํจ
* average return : ํ๊ท ์์ต๋ฅ
* represent an exception : ์ด๋ก์ ์ด๋ค
โ
Financial advisors emphasize the importance of spending less than one earns and saving consistently as a matter of course.
์ฌ์ ์๋ด์ฌ๋ค์ ์๋๋ณด๋ค ์ ๊ฒ ์๋นํ๊ณ ๊พธ์คํ ์ ์ถํ๋ ๊ฒ์ด ๋น์ฐํ ๋ฏํ๋ฉด์๋ ๊ฐ์ฅ ์ค์ํ๋ค๊ณ ๊ฐ์กฐํ๋ค.
โ
* financial advisors : ์ฌ์ ์๋ด์ฌ๋ค
* spending less than one earns : ์๋๋ณด๋ค ์ ๊ฒ ์๋นํ๋ ๊ฒ
* as a matter of course : ๋น์ฐํ
โ
'June Whole EBS Programs' ์นดํ ๊ณ ๋ฆฌ์ ๋ค๋ฅธ ๊ธ
Thursday June 12th 2025 Native 163 (9) | 2025.06.12 |
---|---|
Wednesday June 11th 2025 Native 162 (5) | 2025.06.11 |
Monday June 9th 2025 Native 160 (2) | 2025.06.09 |
Saturday June 7th 2025 Native 158 (2) | 2025.06.07 |
Friday June 6th 2025 Native 157 (3) | 2025.06.06 |